بهترین راهکار درمان افسردگی بدون مصرف قرص و دارو

دسته بندی: درمان بیماری ها بدون مصرف دارو ۱۵ دقیقه ۳ سال قبل
$blog->title

عمده ترین دلیل افسردگی انسان ها، نداشتن هدف متعالی و عدم برنامه ریزی صحیح برای یک زندگی ایده آل و مناسب است که معمولا به دلیل عدم حضور در لحظه حال و اکنون بوجود می آید، که اگر اجازه ندهیم ذهن، مارا اغفال کند و دچار روزمرگی نشویم و دربین گذشته و آینده معلق نباشیم حل خواهد شد ان شاالله ...

اگر دقت کرده باشید، متاسفانه افسردگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در کشورهای مختلف جهان از جمله کشور خودمان است.    شایان ذکر است که افسردگی چهارمین بیماری شایع در کشور است!

متاسفانه مصرف خودسرانه‌ی داروهای ضدافسردگی عوارض بسیار خطرناکی دارد که با توجه به آنکه استفاده‌ی خودسرانه‌ی دارو در کشور بسیار افسار گسیخته بالاست، توجه به راهکارهای اصولی بدون مصرف دارو برای کنترل افسردگی بسیار حائز اهمیت است. 
تیم کلینیک دکترمحیی با توجه به تجربیات سه دهه ی خود در این مجال تعدادی راهکار اساسی برای کنترل و درمان افسردگی با روش های جالب و بدون هزینه برایتان جهت بهره برداری ارائه می‌نماید. 

خاطر نشان کنم که با توجه به تحقیقات گسترده طی سالیان، سال بر روی مراجعین و مشاوره گیرندگان از بنده(دکترحسین مهدیخانلو)، مؤثربودن تمامی این راهکارها برای کنترل و درمان افسردگی حتی خوشبختانه از نظر علمی، پزشکی و روانشناسی بالینی، تأیید شده‌ است. 

 


1 _  خودتان را باتمام وجوددوست داشته باشید:
دقت کنید که، بیش از هر چیز باید خودتان رو دوست داشته و حتی عاشق خودتان باشید. یاد بگیرید خودتان را با تمام وجود دوست داشته باشید و خودتان را با همه‌ی عیب‌ها و مشکلات‌تان بپذیرید. به وضعیت ظاهری خودتان رسیدگی کنید، حمام کنید، خواب مناسب داشته باشید، به خودتان عطر بزنید و برای خودتان به هر مناسبت و هر کار کوچکی هم که شده انجام دادید هدیه بخرید و زمان بیشتری را به خودتان اختصاص دهید.   لطفا افکار منفی و غیر واقعی که اعتماد‌ به نفس شما را از بین می‌برند متوقف کنید. 

  

 

2 _ ورزش کنید:
ورزش خصوصا در طبیعت و فضای آزاد، شدت افسردگی را متعادل تر می‌کند.   فواید ورزش تنها مربوط به سلامت جسم نیست، شاید درباره‌ی تأثیر ورزش بر افسردگی چیزهایی شنیده باشید.  در آمریکا و اروپا، روانشناسان و روانپزشکان برای بیماران افسرده خود، ورزش تجویز می‌کنند.    بهترین شیوه‌ی ورزش، پیاده‌روی و دوندگی در طبیعت است.   پیاده‌روی در طبیعت به ذهن و بدن شما آرامش هدیه خواهد نمود و باعث می‌شود که شدت احساسات منفی شما کمتر و کمتر شود.   از طرفی با ورزش و پیاده‌روی در طبیعت، متوجه می‌شوید که طبیعت هم مانند ما انسان‌ها مدام تغییر می‌کند.   طبیعت هم، زمانی سرشار از شادی و جنب‌و جوش است و زمانی به خواب زمستانی فرو می‌رود.   در صورتی که بتوانید روح و جسم خود را با طبیعت هماهنگ کنید، احساس بسیار  بهتری خواهید داشت.

 

3 _ حمام آفتاب بگیرید:
  لطفا اجازه بدهید خورشید پوست شما را نوازش داده و حتی گرم کند.   تا چند سال پیش تجویز قرص‌های ویتامینD برای درمان افسردگی و مشکلات دیگر رفتاری بسیار رایج بود.  خوشبختانه، تحقیقات جدید نشان داده که مصرف این قرص‌ها تأثیر درمانی چندانی ندارند...!!!   در صورتیکه تحقیقات بسیاری ثابت کرده است که مصرف غذاهای سالم دریایی و دارای ویتامین D مانند ماهی قزل‌آلا احتمال ابتلا به افسردگی را کمتر می‌کند.   به همین دلیل بهتر است مصرف قرص‌های ویتامین D را کاملا قطع کنید و کمی حمام آفتاب بگیرید و از راه‌های طبیعی ویتامین‌های موردنیاز بدن‌ خود را تأمین کنید. 

 

4 _  کتاب خوب بخوانید:
طبق آخرین دستاوردها و تحقیقات علمی، ثابت گردیده  که خواندن کتاب‌های خوب و خود یاری علمی می‌تواند شدت بیماری افسردگی را بسیار کم کند.
  در این زمینه کتاب‌های بسیار مناسبی به زبان فارسی ترجمه شده است. ما پیشنهاد می‌کنیم کتاب «شادی بیکران» نوشته اندرومتیوس، یا«درمان نگرانی» نوشته‌ی دکتر رابرت لیهی و یا کتاب «با رفتاردرمانی عقلانی هیجانی(REBT) زندگی چندان هم بد نیست» نوشته‌ی دکتر اد ناتینگهام، یا کتاب «معجزه انضباط شخصی» نوشته برایان تریسی را حتما مطالعه کنید. و حتی میتواتید(بخش”درمان بیماری‌ها بدون مصرف دارو “ را در همین سایت Drmahdikhanloo.com مطالعه کنید).

 


5 _ از بیماری واحساسات و خود نگران وشرمنده نباشید:
افسردگی بیماری است که  بسیار شایع است. صحبت با یک روانشناس و یا مراجعه به یک متخصص روان‌شناسی(کلینک دکترمحیی) می‌تواند به شما کمک بسیار زیادی کند. در صورتی که به درمان جدی‌تری برای افسردگی نیاز داشته باشید، مشاور در این زمینه شما را راهنمایی می‌کند. صحبت درباره‌ی افسردگی با یک متخصص روان‌شناسی می‌تواند به‌سرعت باعث آگاهی بیشتر شما نسبت به بیماری و احساسات‌تان و همچنین متعادل‌تر شدن شدت آنها شود.   متاسفانه، افسردگی باعث می‌شود تا شما همه‌چیز و همه کس را در زندگی مبهم و سیاه وتاریک ببینید.   قطعا یک مشاور حاذق و با تجربه خواهد توانست به شما کمک شایانی نماید، که چنین دیدگاه غیرواقعی و غیرمنطقی را از بین ببرید{در صورت نیاز از دکترمحیی کمک بگیرید 09355331212}


6 _  برای درمان افسردگی حتما تغذیه‌ی مناسبی را جایگزین کنید:
تنقلات سالم، آجیل، بادام و گردو و شکلات سیاه تق یبا در بهبود علائم افسردگی مفید هستند.
مصرف غذاهای نا‌سالم مانند فست فود و تنقلات ناسالم از جمله چیپس و پفک و کنسرو و کمپوت جات و مواد کارخانه ای بسته بندی بامواد نگهداره تاریخ بلند مدت دار و همچنین پرخوری می‌توانند علائم افسردگی را تشدید کنند و حتی جزو عوامل افسردگی باشند.   هر زمانی که به خوردن غذاهای ناسالم عادت کنید، احساس بدی را تجربه خواهید کرد و هرقدر بیشتر به مصرف غذاهای ناسالم عادت کنید، ترک آنها سخت‌تر خواهد بود.   میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید، همچنین ماهی قزل‌آلا رودخانه ای، گردو و شکلات تلخ در بهبود علائم افسردگی مفید هستند.

 

 


7 _ بشاش باشید وبخندید:
بررسی ها و تحقیقات میدانی مختلف نشان داده است که خنده باعث می‌شود شما احساس بهتری را تجربه کنید و به درمان افسردگی کمک می‌کند.   شما می‌توانید فیلم‌ها و سریال‌های کمدی با محتوا را ببینید.  این سریال‌ها و فیلم‌ها حتی اگر شما را خیلی هم نخندانند باعث می‌شوند که شرایط زندگی را خیلی جدی نگیرید و برای لحظاتی در اکنون باقی بمانید و به سایر مسائل بیرونی و حتی درونی نیندیشید. 

 

8 _ خلاقیت به‌خرج دهید:
  مسائل و افکار و احساسات خود را که آزارتان می‌دهند بنویسید و بسوزانید.  نقاشی کنید و یا یکی از هنرهای مورد علاقه‌تان را یاد بگیرید. می‌توانید لحظاتی را با گیاهان سپری و حتی باغبانی کنید.  مطالعات نشان داده  که کار با گیاهان و باغبانی می‌تواند حتی بیشتر از داروهای ضدافسردگی در کاهش علائم این بیماری عذاب آور مؤثر باشد.   پس خلاقیت به خرج بدهید و کارهای مختلف را امتحان کنید.  در حین تمامی کارهایی که انجام می‌دهید، به موسیقی خوب و مثبت مخصوصا بدون کلام گوش دهید. تحقیقات نشان داده  گوش‌دادن به موسیقی خوب، احساسات مثبتی را به شما هدیه میدهد و شدت افسردگی شما را کمتر و کمتر  می‌کند.


9 _  اگرمصرف مشروبات الکلی و مواد مخدرداریدآن را به‌سرعت متوقف کنید:
   شاید مصرف مشروبات الکلی و یا مواد مخدر در مدت کوتاهی به شما احساس سرخوشی ‌بدهد اما پس از آن به‌شدت وضعیت روحی شما را بد‌تر می‌کند. مشروبات الکلی و مواد مخدر وضعیت روحی، روانی شما را شدیداً وخیم می‌کنند؛ به همین علت باید سریع‌تر مصرف آنها را قطع کنید.


10 _  تخیلات زیبا داشته و رؤیا بین باشید:
هیچ‌گاه دست از رؤیا پردازی دست برندارید.   هنگامی که بچه بودیم مدام رؤیای زندگی مناسب خود را در آینده می‌دیدیم و برای خودمان تصویر سازی های مختلف میکردیم.   اگر یادتون باشه، این رؤیاها به ما احساسات بهتری هدیه می‌کردند.  متاسفانه، هنگامی که دچار افسردگی میشویم، از رؤیاپردازی دوری می‌کنیم.   شاید نیاز دارید که رؤیاهایی واقعی‌تر را در ذهن‌تان پرورش دهید اما هیچ‌گاه از رؤیاپردازی دست برندارید.   این رؤیاها می‌توانند اراده‌ی شما را برای داشتن زندگی با احساس بهتر را افزایش دهند.

 

11 _  شجاعت تغییرکردن داشته باشید:
یکی از  اصلی ترین راه های درمان افسردگی این است که شما قدرت و شجاعت پذیرش سیاه‌ترین افکار و احساسات‌تان را داشته باشید و زندگی خود را با وجود آنها تغییر دهید و از آنها نگریزید... !!!  همه‌ی تبعات افسردگی که منفی نیستند، افسردگی می‌تواند به شما نگاه واقع بینانه تری  نسبت به زندگی بدهد و اتفاقاتی که در حالت عادی امکان مشاهده‌ی آنها نیست از طریق افسردگی به چشم می‌آیند.  اما تغییر احساسات و تغییر زندگی در زمان افسردگی به شجاعت زیادی  نیاز دارد و شما باید قدرت و اراده‌ تغییر احساسات و رفتار خود را داشته باشید.

 

12 _ در حال و اکنون زیست کنید:
بعنوان آخرین تکنیک این مقاله خواهشمندم که زندگی در این لحظه را تجربه کنید. چون بهترین کار ممکن اینست که در اکنون باشید و به هیچ عنوان  به گذشته و آینده نروید...! 
به فرمایش قرآن کریم در سوره مبارکه یونس آیه63 تاکیدا عنوان شده: اولیاء الهی حسرتی از گذشته و نگرانی و ترسی از آینده ندارند... 

اگر دقت کرده باشید دزد چه زمانی به منزل می‌زند...!!!؟ زمانی که شما در منزل حضور نداشته باشید!!!   ذهن ما هم هرگاه در اکنون نباشیم یا باصطلاح در گذشته و آینده باشیم برایمان حاشیه درست کرده و احساس خلع بوجود آورده و مارا نسبت به  اطراف مان یا مسائل زندگی و... دچار پارادوکس  کرده و رعب و وحشت نبودن در اکنون برای روح و روانمان ایجاد می‌نماید که خود این مسئله مارا به چالش کشیده و احساس پوچی میکنیم!! که پس از این قضیه ما به سردرگمی و استرس شدید می افتیم و بعد از مدتی اگر نتوانیم خودمان را مدیریت کنیم، ترس و اضطراب در جانمان رخنه کرده و تبدیل  به کسی که سرگردان است میشویم و اینگونه است که این استرس و اضطراب، متاسفانه افسردگی را برایمان به ارمغان خواهد آورد... 

نتیجه گیری:
در اينجا، متوجه شدیم که اگر در حال و اکنون نباشیم و اجازه دهیم ذهن، مارا اغفال کند، آنگاه حتما به قهقرا برده و قطعا دچار روزمرگی و زیستن در گذشته و آینده خواهد نمود، آنگاه ما دچار تنش شده و متاسفانه با نبودن در اکنون و اینجا در وجودمان احساس خلع و قربانی بودن کرده و ترس، اضطراب و استرس ایجاد نموده و  در دراز مدت منجر به افسردگی خواهد شد...!


   برای جمع بندی عرایضم
و اینکه خیالتان را راحت کرده باشم بدانید که:  پایان شب سیه، سپید است و در انتها یادآور می شوم، شاید در دوران افسردگی همه‌‌ چیز بسیار تغییر ناپذیر و زجرآور به‌نظر بیاید و احساس کنید که هیچ‌گاه از این درد رهایی نخواهید داشت و احساس بهتری را تجربه نخواهید کرد، اما دقت داشته باشید که زیباترین رنگین‌ کمان‌ها پس از شدیدترین طوفان‌ها و باران ها بوجود می‌آیند...

                دکترحسین مهدیخانلو

دکتر حسین مهدیخانلو



معروف به دکترمحیی، روانشناس و رواندرمانگر، مشاور فردی و خانوادگی، روانشناس و مشاورخانواده، مشاور برخی از مدیران و مسئولین، مشاور و تسهیلگر روابط فردی واجتماعی، مدرس اصول وفنون مذاکره، مدرس ومشاور ارتباطات حضوری و غیرحضوری مدیران روابط عمومی، مدرس اصول و روشهای زندگی شاد وخانواده موفق باآموزه های دینی وتعالیم الهی، مبدع و مدرس دوره شگفت انگیز اکسیرموفقیت در زندگی شاد و کسب وکار موفق، دوره چله ی گشایش وموفقیت در زندگی، دوره چله ی شفا بيماري ها بدون دارودوا، دکترای روانشناسی بالینی، مشاورمدیران ارشدصنایع وسازمانهای خصوصی و دولتی، مشاورمدیران شهرکهای صنعتی وصنایع، عضو انجمن نانو، عضو انجمن مخترعین، عضو انجمن نخبگان کشور، نویسنده کتاب سرنوشت را میتوان از سرنوشت، دارای پروانه کوچینگ D.A.S از انگلستان، دارای مدرک(D.B.A) از وزارت علوم، عضونظام مشاور مدیران ومسؤلین کشوری ولشکری ازسال 76 تاکنون، جوانترین مدیر برگزیده ی شهری در ۲۰ سالگی، مشاور کسب وکارهای نوین باتوجه به فرآیند تحلیل افکار واندیشه و شرایط روز جامعه 

  • {{ error }}
  • {{ suc }}
  • اگر دیدگاهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.
    مقالات مرتبط
    دکتر حسین مهدیخانلو
    معروف به دکترمحیی، روانشناس و رواندرمانگر، مشاور فردی و خانوادگی، روانشناس و مشاورخانواده، مشاور برخی از مدیران و مسئولین، مشاور و تسهیلگر روابط فردی واجتماعی، مدرس اصول وفنون مذاکره، مدرس ومشاور ارتباطات حضوری و غیرحضوری مدیران روابط عمومی، مدرس اصول و روشهای زندگی شاد وخانواده موفق باآموزه های دینی وتعالیم الهی، مبدع و مدرس دوره شگفت انگیز اکسیرموفقیت در زندگی شاد و کسب وکار موفق، دوره چله ی گشایش وموفقیت در زندگی، دوره چله ی شفا بيماري ها بدون دارودوا، دکترای روانشناسی بالینی، مشاورمدیران ارشدصنایع وسازمانهای خصوصی و دولتی، مشاورمدیران شهرکهای صنعتی وصنایع، عضو انجمن نانو، عضو انجمن مخترعین، عضو انجمن نخبگان کشور، نویسنده کتاب سرنوشت را میتوان از سرنوشت، دارای پروانه کوچینگ D.A.S از انگلستان، دارای مدرک(D.B.A) از وزارت علوم، عضونظام مشاور مدیران ومسؤلین کشوری ولشکری ازسال 76 تاکنون، جوانترین مدیر برگزیده ی شهری در ۲۰ سالگی، مشاور کسب وکارهای نوین باتوجه به فرآیند تحلیل افکار واندیشه و شرایط روز جامعه
    دسترسی سریع
    تماس با ما
    آدرس اول: تهران - پاسداران - خ شهاب - خیابان مهتاب - کلینیک دکترمحیی
    تلفن:  12-12-533-0935  
    آدرس دوم: تهران - شهریار - فاز 3 اندیشه - خیابان آزادی - امام علی علیه السلام - کلینیک دکترمحیی
    تلفن ثابت: 90-70-7-655-021   30-70-7-655-021
    کلیه حقوق متعلق به دکتر حسین مهدیخانلو می باشد.
    Design By M.Farahmand