12 راهکار و تکنیک طبیعی برای درمان افسردگی، بدون مصرف دارو

دسته بندی: درمان بیماری ها بدون مصرف دارو ۱۵ دقیقه ۳ سال قبل
$blog->title

برای کسی پوشیده نیست که افسردگی از شایع‌ترین بیماری‌ ها در دنیاست و این بیماری در بین مردم ایران در این چند ساله بسیار شایع شده است

     باتوجه به اینکه  افسردگی از شایع‌ترین بیماری‌ در کشورهای جهان سوم و آمار رسمی حکایت از شیوع بیش از 17 درصدی این بیماری در بین مردم ایران دارد. خوبست بدانید،  افسردگی  چهارمین بیماری شایع در کشورمان است متاسفانه... !
 خودسرانه‌ مصرف نمودن  داروهای ضدافسردگی می‌تواند عوارض بسیار خطرناک و غیر قابل تصوری را داشته باشد.  با توجه به اینکه مصرف خودسرانه‌ی قرص و دارو در ایران بسیار، بسیار بالاست، ارائه راهکارهایی که بتواند  کنترل افسردگی را بدون نیاز به دارو، درمان کند اهمیت زیادی پیدا می‌کند.
 ما در این مقاله 12راهکار کنترل و درمان افسردگی  بدون مصرف دارو را برایتان شرح می‌دهیم.
کاربردی و مؤثربودن کلیه  این 12 راهکار برای کنترل و درمان افسردگی از نظر علمی و پزشکی تأیید شده‌ است(حسین مهدیخانلو)

 

1- از احساسات و بیماری خود شرمنده نباشید:
افسردگی تقریبا بسیار شایع است. صحبت و مراجعه به یک متخصص روانشناس می‌تواند به شما کمک بسیار شایانی بکند. در صورتی که به درمان جدی‌تری برای افسردگی نیاز داشته باشید، مشاور در این زمینه شما را راهنمایی می‌کند. صحبت درباره‌ی افسردگی با یک متخصص روانشناسی می‌تواند به‌سرعت باعث آگاهی بیشتر شما نسبت به بیماری و احساسات‌تان و همچنین متعادل‌تر شدن شدت آنها بشود. 
افسردگی باعث می‌شود تا شما همه‌چیز را در زندگی مبهم و سیاه وتاریک ببینید. قطعا یک مشاور حاذق به شما کمک خواهد کرد که چنین دیدگاه غیرواقعی وغیرمنطقی را از بین ببرید {می توانید با کلینیک دکترمحیی تماس بگیرید... }

 

2- ورزش کنید:
ورزش در طبیعت شدت افسردگی شما را متعادل تر می‌کند. 
فواید ورزش تنها مربوط به سلامت جسمانی نیست، شاید درباره‌ی تأثیر ورزش بر افسردگی چیزهایی شنیده باشید. در اروپا، پزشکان برای بیماران افسرده ورزش تجویز می‌کنند. بهترین شیوه‌ی ورزش، پیاده‌روی و دوندگی در طبیعت است. پیاده‌روی در طبیعت به ذهن و بدن شما آرامش هدیه می‌کند و باعث می‌شود که شدت احساسات منفی شما کمتر بشوند. از طرفی با ورزش و پیاده‌روی در طبیعت، متوجه می‌شوید که طبیعت هم مانند ما انسان‌ها مدام تغییر می‌کند. طبیعت هم، زمانی سرشار از شادی و جنب‌وجوش است و زمانی به خواب زمستانی فرو می‌رود. در صورتی که روح و جسم خود را با طبیعت هماهنگ کنید، احساس بهتری خواهید داشت.

3- حمام آفتاب بگیرید:
اجازه دهید که خورشید پوست شما را نوازش و گرم کند. تا چند سال پیش تجویز قرص‌های ویتامین D برای درمان افسردگی و مشکلات دیگر رفتاری رایج بود. تحقیقات تکمیلی جدید نشان داد که مصرف این قرص‌ها تأثیر درمانی ندارد. در عوض، تحقیقات زیادی نشان داده است که مصرف غذاهای سالم دریایی و دارای ویتامین D مانند ماهی قزل‌آلا احتمال ابتلا به افسردگی را کمتر می‌کند.   به همین دلیل بهتر است مصرف قرص‌های ویتامین D را قطع کنید و کمی حمام آفتاب بگیرید و از راه‌های طبیعی ویتامین‌های موردنیاز بدن‌ خود را تأمین کنید


4- کتاب خوب بخوانید:
 تحقیقات علمی و 30سال تجربه شخص بنده(حسین مهدیخانلو) نشان داده است که خواندن کتاب‌های خوب و خود یاری علمی می‌تواند شدت بیماری افسردگی را بسیار کمتر کند.
 در این زمینه کتاب‌های بسیار مناسبی به زبان فارسی ترجمه شده است. 
ما پیشنهاد می‌کنیم کتاب « درمان نگرانی » نوشته‌ی دکتر رابرت لیهی و یا کتاب «با رفتاردرمانی عقلانی هیجانی (REBT) زندگی چندان هم بد نیست» نوشته‌ی دکتر ادناتینگ هام را مطالعه کنید.( بسیار خوبست که بخش” ریشه یابی بیماری های جسم در روح خودمان “مطالعه گردد )


6- تغذیه‌ی سالم و مناسب داشته باشید:
میوه به، میگو، ماهی قزل آلا، گردو و شکلات سیاه در بهبود علائم افسردگی مفید هستند.( درسایر بخش ها درمورد مواد غذایی سالم و سلامت مطالعه کنید) 
مصرف غذاهای نا‌سالم مانند فست فود و تنقلات و کنسروجات و مواد بسته بندی با تاریخ مصرف طولانی و... همچنین پرخوری می‌توانند علائم افسردگی را تشدید کنند و حتی جزو عوامل افسردگی باشند. هر زمانی که به خوردن غذاهای ناسالم عادت کنید، احساس بدی را تجربه خواهید کرد و هرقدر بیشتر به مصرف غذاهای ناسالم عادت کنید، ترک آنها سخت‌تر خواهد بود.
ترجیحا، میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید، همچنین تاکید کردیم مصرف: میگو، ماهی قزل‌آلا، گردو و شکلات تلخ و به، سیب و مخصوصاً انار شیرین بصورت ناشتا برای یک دوره 40 روزه فوق العاده بوده و در بهبود علائم افسردگی بسیار، بسیار مفید هستند.


6- اگر مشروبات الکلی و یا روانگردان و مواد مخدر مصرف دارید به‌سرعت متوقف کنید:
شاید مصرف مشروبات الکلی و یا مواد مخدر در مدت کوتاهی به شما احساس سرخوشی ‌دهد، اما پس از آن به‌شدت وضعیت روحی شما را بد‌تر می‌کند. مشروبات الکلی و مواد مخدر وضعیت روانی شما را شدیداً وخیم می‌کنند؛ به همین علت باید سریع‌تر مصرف آنها را قطع کنید.(اگر نیاز به کمک داریدبرهی ترک هرنوه اعتیاد  از دکترمحیی کمک بگیرید) 


7- خودتان را عاشقانه دوست داشته باشید:
بیش از هر چیز باید عاشق خودتان باشید.(خویشتن دوستی) یاد بگیرید خودتان را دوست داشته باشید و خودتان را با همه‌ی عیب‌ها و مشکلات‌تان بپذیرید. به وضعیت ظاهری خودتان رسیدگی کنید، حمام کنید، خواب مناسب داشته باشید، به خودتان عطر بزنید و زمان بیشتری را به خودتان اختصاص دهید. افکار منفی و غیرواقعی که اعتماد‌ به نفس شما را از بین می‌برند متوقف کنید( از پکیج اکسیرموفقیت دکترمحیی بهره مند شوید) 


8- لبخند بزنید یا بخندید:
تحقیقات مختلف نشان داده است که خنده باعث می‌شود شما احساس بهتری را تجربه کنید و به درمان افسردگی کمک می‌کند. شما می‌توانید به جمع دوستان پرانرژی و یا کمیک خود ورود کنید و یا فیلم‌ها و سریال‌های کمدی را تماشا کنید. 
این سریال‌ها و فیلم‌ها حتی اگر شما را خیلی هم نخندانند باعث می‌شوند که شرایط زندگی را خیلی جدی نگیرید.


9- خلاقیت به‌خرج دهید:
افکار و احساسات خود را بنویسید. نقاشی کنید و یا یکی از هنرهای مورد علاقه‌تان را یاد بگیرید. می‌توانید لحظاتی را با گیاهان سپری و حتی باغبانی کنید. مطالعات نشان داده است که کار با گیاهان و باغبانی می‌تواند حتی بیشتر از داروهای ضدافسردگی در کاهش علائم این بیماری مؤثر باشد. پس خلاقیت به خرج بدهید و کارهای مختلف را امتحان کنید. در حین تمامی کارهایی که انجام می‌دهید، به موسیقی خوب گوش دهید. تحقیقات مختلف نشان داده است که گوش‌دادن به موسیقی خوب، احساسات مثبتی را به شما هدیه می‌کند و شدت افسردگی شما را بشدت کاهش میدهد.


۱۰- تجسم کنید و رؤیابین باشید:
هیچ‌گاه دست از تجسم و رؤیا پردازی دست برندارید. 
هنگامی که بچه بودیم مدام رؤیای زندگی مناسب خود را در آینده می‌دیدیم و این رؤیاها به ما احساسات بهتری هدیه می‌کردند. هنگامی که دچار افسردگی هستیم، متاسفانه از رؤیاپردازی دوری می‌کنیم. شاید نیاز دارید که رؤیاهایی واقعی‌تر را در ذهن‌تان پرورش دهید اما هیچ‌گاه از رؤیاپردازی دست برندارید. این رؤیاها می‌توانند اراده‌ی شما را برای داشتن زندگی با احساس بهتر افزایش دهند.

11- شهامت و شجاعت تغییرکردن داشته باشید:
راه اصلی درمان افسردگی این است که شما قدرت و شجاعت پذیرش سیاه‌ترین افکار و احساسات‌تان را داشته باشید و زندگی خود را با وجود آنها تغییر داده و متحول کنید. 
همه‌ی تبعات افسردگی، منفی نیستند، افسردگی می‌تواند به شما نگاه واقعی‌تری نسبت به زندگی بدهد و اتفاقاتی که در حالت عادی امکان مشاهده‌ی آنها نیست از طریق افسردگی به چشم می‌آیند. اما تغییر احساسات و تغییر زندگی در زمان افسردگی به شهامت و شجاعت نیاز دارد و شما باید قدرت و اراده‌ تغییر احساسات و رفتار خود را داشته باشید.

 

12-  باتوجه کامل در لحظه زندگی کنید:
بهترین کار ممکن اینست که در اکنون باشید و به گذشته و آینده نروید... 
معمولا ما با سرگردانی بین گذشته و آینده در وجودمان احساس ترس، اضطراب و استرس می آفرینی که با تکنیک هایی که در سایت موجود است به این تسلط بر خود و لحظه حال و اکنون دست یابید، اما به هر دلیل اگر موفق نشدید حتما از چله گشایش و موفقیت دکترمحیی بهره مند شوید…(دکترحسین مهدیخانلو)
در انتها به‌یاد داشته باشید که شاید در دوران افسردگی همه‌‌چیز تغییرناپذیر به‌نظر بیاید و احساس کنید که هیچ‌گاه احساس بهتری را تجربه نخواهید کرد، اما زیباترین رنگین‌کمان‌ها پس از شدیدترین طوفان‌ها و باران ها به‌وجود می‌آیند…{با کلینیک دکترمحیی تماس بگیرید  989355331212+ }

دکتر حسین مهدیخانلو



معروف به دکترمحیی، روانشناس و رواندرمانگر، مشاور فردی و خانوادگی، روانشناس و مشاورخانواده، مشاور برخی از مدیران و مسئولین، مشاور و تسهیلگر روابط فردی واجتماعی، مدرس اصول وفنون مذاکره، مدرس ومشاور ارتباطات حضوری و غیرحضوری مدیران روابط عمومی، مدرس اصول و روشهای زندگی شاد وخانواده موفق باآموزه های دینی وتعالیم الهی، مبدع و مدرس دوره شگفت انگیز اکسیرموفقیت در زندگی شاد و کسب وکار موفق، دوره چله ی گشایش وموفقیت در زندگی، دوره چله ی شفا بيماري ها بدون دارودوا، دکترای روانشناسی بالینی، مشاورمدیران ارشدصنایع وسازمانهای خصوصی و دولتی، مشاورمدیران شهرکهای صنعتی وصنایع، عضو انجمن نانو، عضو انجمن مخترعین، عضو انجمن نخبگان کشور، نویسنده کتاب سرنوشت را میتوان از سرنوشت، دارای پروانه کوچینگ D.A.S از انگلستان، دارای مدرک(D.B.A) از وزارت علوم، عضونظام مشاور مدیران ومسؤلین کشوری ولشکری ازسال 76 تاکنون، جوانترین مدیر برگزیده ی شهری در ۲۰ سالگی، مشاور کسب وکارهای نوین باتوجه به فرآیند تحلیل افکار واندیشه و شرایط روز جامعه 

  • {{ error }}
  • {{ suc }}
  • اگر دیدگاهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.
    مقالات مرتبط
    دکتر حسین مهدیخانلو
    معروف به دکترمحیی، روانشناس و رواندرمانگر، مشاور فردی و خانوادگی، روانشناس و مشاورخانواده، مشاور برخی از مدیران و مسئولین، مشاور و تسهیلگر روابط فردی واجتماعی، مدرس اصول وفنون مذاکره، مدرس ومشاور ارتباطات حضوری و غیرحضوری مدیران روابط عمومی، مدرس اصول و روشهای زندگی شاد وخانواده موفق باآموزه های دینی وتعالیم الهی، مبدع و مدرس دوره شگفت انگیز اکسیرموفقیت در زندگی شاد و کسب وکار موفق، دوره چله ی گشایش وموفقیت در زندگی، دوره چله ی شفا بيماري ها بدون دارودوا، دکترای روانشناسی بالینی، مشاورمدیران ارشدصنایع وسازمانهای خصوصی و دولتی، مشاورمدیران شهرکهای صنعتی وصنایع، عضو انجمن نانو، عضو انجمن مخترعین، عضو انجمن نخبگان کشور، نویسنده کتاب سرنوشت را میتوان از سرنوشت، دارای پروانه کوچینگ D.A.S از انگلستان، دارای مدرک(D.B.A) از وزارت علوم، عضونظام مشاور مدیران ومسؤلین کشوری ولشکری ازسال 76 تاکنون، جوانترین مدیر برگزیده ی شهری در ۲۰ سالگی، مشاور کسب وکارهای نوین باتوجه به فرآیند تحلیل افکار واندیشه و شرایط روز جامعه
    دسترسی سریع
    تماس با ما
    آدرس اول: تهران - پاسداران - خ شهاب - خیابان مهتاب - کلینیک دکترمحیی
    تلفن:  12-12-533-0935  
    آدرس دوم: تهران - شهریار - فاز 3 اندیشه - خیابان آزادی - امام علی علیه السلام - کلینیک دکترمحیی
    تلفن ثابت: 90-70-7-655-021   30-70-7-655-021
    کلیه حقوق متعلق به دکتر حسین مهدیخانلو می باشد.
    Design By M.Farahmand