راهکار و روش درمان اعتياد به گل ( ماریجوانا)

دسته بندی: درمان بیماری ها بدون مصرف دارو ۱۵ دقیقه ۳ سال قبل
$blog->title

مواد مخدر گل یا همان ماری‌جوانا‌(ماریجوانا) از جمله مواد مخدر ی میباشد که بر خلاف تصور مردم و عوام الناس می توان گفت اعتیاد آور به شکلی که در سایر مواد مخدر مشاهده گردیده نیست، اما اگر با درایت و توجه مطلوب در کنار فرد آلوده شده به این مواد بصورت موازی و نه بصورت اصطکاکی و توسل به زور همراهی نکنیم تا به ترکش کمک کنیم، متاسفانه اجازه ورود به سایر حوزه های مواد مخدر رو به فرد دادیم.

 از آنجایی که اعتیاد به ماده مخدر گل(ماریجوانا) ناشی از یک آسیب عاطفی در فرد می باشد روان درمانی و استفاده از جلسات مشاوره روانشناسی کاربردی ترین روش برای ترک این نوع اعتیاد و در کل اعتیاد به ماده مخدر گل میباشد.

 از آنجایی که خلاء عاطفی فرد مصرف کننده در اکثر موارد به دلیل مشکلات و مسائل خانوادگی یا فردی و معمولا شکست عشقی و... در جامعه می باشد؛ بسیار خوبست اعضای خانواده فرد نیز از جلسات روان درمانی استفاده نمایند و با حل مشکل و خلاء عاطفی به وجود آمده در فرد، به مرور زمانی و به طور تدریجی مصرف ماریجوانا(ماده مخدر گل) در فرد کاهش پیدا نموده و در نهایت به صفر  برسد ان شاالله... 


 ترک مصرف ماده مخدر گل 

توجه داشته باشید از آنجایی که اعتیاد به ماده مخدر گل، بیشتر  یک اعتیاد فکری و ذهنی است، خود فرد مصرف کننده معمولا در بیشتر مواقع بدون همراهی و همکاری یک رواندرمانگر با تجربه و حاذق( #دکترحسین_مهدیخانلو ) توانایی ترک اعتیاد به ماریجوانا را ندارد و نقش اعضای خانواده در کنار یک روانشناس با تجربه در ترک کردن اعتیاد به ماده مخدر گل بسیار حیاتی و حائز اهمیت است.

 در کل خاطر نشان می شود که: ماریجوانا از جمله موادی است که باید اعضای خانواده و آشنایان و اطرافیان فرد در شروع و روند ترک اعتیاد  به فرد گرفتار شده در دام این بلا با حوصله و اخلاق نیکو به حالت دوستانه کمک کنند.

دقت داشته باشید که از رایج ترین روش هایی که توسط خانواده ها برای ترک اعتیاد به ماریجوانا مورد بهره برداری قرار می گیرد می توانیم به استفاده از کمپ، دارو درمانی، روان درمانی و... اشاره داشت.
 اما متوجه باشید که متاسفانه اقدامات هیجانی برای ترک اعتیاد به این ماده مخدر جواب عکس داده و تقریبا نتیجه بخش نخواهد بود و حتی در برخی مواقع با تاسف فراوان باعث بیشتر شدن مصرف این مواد در فرد شده است. 

اکثرا، در کل دنیا مبنای روش های مورد استفاده در مراکز ترک اعتیاد بر مبنای جلوگیری از مصرف مجدد ماده مخدر می باشد، که خوبست توجه داشته باشید از آنجایی که ماده مخدر گل تقریبا وابستگی جسمی ندارد، قطع یک باره و حبس شدن تنها در جایی یا منزل( بستن به تخت خواب) تمایل فرد را برای مصرف دوباره ی ماده مخدر گل (ماریجوانا) بیشتر کرده و او را وسوسه می کند.

 علاوه بر این موضوع اینکه سپردن جوانان به مراکز ترک اعتیاد، می تواند تبعات مخرب بسیار و آسیب های شدیدی را بر روی روح و روان آنها بگذارد و متاسفانه آنان را با مواد مخدر جدید دیگری که هیچ شناختی از آنها ندارند نیز آشنا کند.

عنایت داشته باشید که گل(ماریجوانا ) زیر شاخه ی کانابیس ها میباشد  که به دلیل تشابه علائم و حالات آن به عنوان یک ماده توهم زا نیز در بین مردم معرفی شده است!

به این موضوع توجه خاص داشته باشید که این ماده از مشتقات گیاه(شاهدانه) بوده؛ که اکثرا با کاهش عملکرد سیستم انتقال پیام های عصبی در مغز انسان، موجب ایجاد حالتی آرامش بخش و ریلکس مانند در فرد می نماید. 

برای راهنمایی بیشتر والدین و حانواده ها عرض کنیم که: ماریجوانا تقریبا بویی شبیه به  بوی گیاه دارد.

معمولا تاثیرات ماده مخدر گل کمی دیر اثر می نماید اما دقت کنید که در زمانی که کشیده می شود بسیار سریعتر تاثیر میکند! 

 مدت زمان اثرماده مخدر گل(ماریجوانا) حدودا بین 2 تا 6 ساعت متغیر است. 

 ماده مخدر گل یا همان ماریجوانا  برخلاف مواد مخدر که #وابستگیجسمی بالایی داشته و دارند و ترک کردن آنها با درد جسمانی بسیار بالایی همراه است؛ میتوان گفت که خوشبختانه #وابستگیجسمی_ندارد و به سهولت و راحتی قابل ترک است. ..

اما تذکر بدهم که: این ماده وابستگی ذهنی و روانی شدیدی در فرد به وجود می آورد.

 


ماده مخدر گل و خواص آن

آگاه باشید که ماده مخدر گل(ماریجوانا) به دلیل خاصیت شادی آوری آن، تقریبا پر مصرف ترین ماده مخدر در جهان محسوب می شود. 

یکی از جاذبه های خطرناک این ماده مخدر که سبب ایجاد احساس سرخوشی در فرد می گردد نیز همین میباشد. و به صراحت عرض کنیم که همین احساس سرخوشی کاذب و افراطی سبب فاصله گرفتن فرد از خانواده و اطرافیانش می شود.

 دقت داشته باشید که  تغییرات قابل توجهی را در میزان تشنگی، اشتها و خواب بسته به شرایط جسمی فرد ایجاد می کند که از علائم مصرف این مخدر می توان نام برد. 

این افراد بعد از مصرف ماده مخدر گل(ماریجوانا) اکثرا تمایل زیادی به استراحت و خوابیدن دارند و در زمانی که احساس خماری کنند به شکلی بی خواب یا بدخواب می شوند.

تغییر رفتار از بارزترین پیامد های ماده مخدر گل(ماریجوانا) می باشد که در اوایل مصرف تشخیص علت این تغییر رفتار برای خانواده بسیار مشکل خواهدبود.

 این افراد نسبت به گذشته شان بسیار گوشه گیر تر شده و تمایل به شرکت در جمع های خانوادگی را معمولا از دست می دهند و تمایل زیادی به گذراندن وقت با کسانی که مشوقشان بوده و کاری به آنها ندارن دارند و یا وقت گذرانی با دوستان و دیر آمدن به خانه پیدا می کنند.

 در موقعیت هاییکه که فاصله زمانی زیادی از مصرف این اشخاص می گذرد، می توان بدخلقی، پرخاشگری، بی قراری، اضطراب و استرس را از  بارزترین تغییر رفتار های ایشان بر شمرد! 


 خاصیت منحصر به فرد ماده مخدر گل 
این ماده مخدر شدیدا توهم زای طبیعی بوده که بعد از مصرفش معمولا زمان برای فرد بسیار کند می گذرد. 

توجه داشته باشید که این ماده با تاثیر بر روی سیستم عصبی شخص و قوی کردن حواس او و تمرکز فرد معمولا در اوایل مصرف سبب می شود تا فرد این احساس را کند که، زمان کندتر می گذرد...! و یکی از تحریک کننده ترین بخش مصرف این ماده در بین دانش آموزان و دانشجویان از همین جا شایع میشود که هوش و حواسمون رو قوی تر میکنه!! 

از منحصر بفرد ترین ویژگی های این مواد(ماریجوانا) می توان به زمان تاثیرگذاری آن اشاره نمود.

 تقریبا مدت تاثیر ماریجوانا بسته به نوع و نژاد آن بین حدودا 4 تا 10ساعت میباشد، که بعد از این مدت یعنی در فردای آنروز هیچ اثری که بتوانید متوجه شوید از علائم مصرف در شخص مصرف کننده باقی نمانده است! 

از این ماده مخدر کوفتی، اکثرا جوانان برای داشتن یک زندگی باصطلاح شاد و فرار از غصه و غم هایشان که در موقعیت خاصی(شکست عاطفی وعشقی، ایام غربت یا سربازی، مورد نکوهش خانواده و اطرافیان قرارگرفتن یا جوو گیرشدن بین همسن و سالان خود و یا عدم اعتماد به نفس یا حتی عدم خویشتن دوستی یا زشت انگاری خود از لحاظ جسمی، روحی و ...) دچارش شده اند استفاده و بهره میبرند.

 البته تذکر داده میشود که: بر اساس تحقیقات انجام شده عامل اصلی مصرف گل(ماریجوانا) ریشه در مشکلات خانواده و آسیب های عاطفی دارد و افراد اکثرا برای پر کردن این خلاء عاطفی و روحی به سمت مصرف این ماده مخدر(ماریجوانا) کشیده شده و می شوند. 

یکی دیگر از مشخصه‌ها وعلائم ماده مخدر گل(ماریجوانا) تغییر رفتار فرد در طی طول روز می باشد.

دقت کنید که  معمولا این اشخاص بعد از مصرف ماده مخدر، رفتار بسیار عالی و خوبی دارند...!!!  ولی زمانی که صبح ها از خواب بیدار می شوند که ساعات طولانی تری از زمان مصرف مواد گذشته، بسیار عصبی، بی قرار و پرخاشگر و شاید بددهن می شوند و همواره به دنبال راهی برای ترک و فرار از خانه می گردند.(لطفا بهانه دستشون ندید!) 

 احتمالا  از بسیاری از اطرافیان یا مردم عوام شنیده باشید که مصرف ماده مخدر گل بی خطر است و مشکلی برای فرد به وجود نمی آورد...!!!     اما اگر خانواده توجه نکنند و اورا برای مداوا و درمان نزد روانشناس حاذق( دکترحسین مهدیخانلو) نبرده و بااو  همراهی نکنند، متاسفانه مصرف ماریجوانا علاوه بر عوارض و پیامد هایی که دارد؛ یک زمینه ساز برای اعتیاد فرد به مواد مخدر خطرناک دیگر خواهد شد! 

در پایان عرایضم، خواهشمندم که دقت کنید که یکی از اشتباهات رایج در زمان مطلع شدن از مصرف ماریجوانا، توسط فرزندان یا کسانیکه سرنوشتشان با شما گره خورده است، توجه شدید و ناله نفرین و برخورد های افراطی و... است  که پیشنهاد اکید میشود که اقدامات هیجانی و عجولانه شما و  اعضای محترم خانواده  برخلاف تصور عامیانه باید بسیار خونسرد و آگاهانه باشد تا به تغییر شرایط برای فرد مصرف کننده  به گونه انجام شود که خود فرد از هدف تغییر شرایط آگاه نگردد تا بتوانید این فرد را بار دیگر به آغوش خانواده بازگردانید
، واین فقط زمانی شدنیست که خانواده با قاطعیت تمام، همکاری صمیمانه ای با روانشناس یا رواندرمانگر داشته تا فرد مبتلا با تکنیک و روش های درمانی خاص #کلینیکدکترمحیی، آرام و در تداوم به نتایج درخشان و منطقی رسیده و راه بازگشت مجدد فرد به مصرف مواد  سد شده و این مسئله و مشکل اعتیاد که نگرانتان نموده و زندگی را بر شما زهر کرده  کاملا برطرف و کلا بفضل الهی ریشه کن گردیده و سلامتی و نشاط و شادمانی به  شما و خانواده تان بازگردد ان شاالله... 
دکترحسین مهدیخانلو ( دکترمحیی )

دکتر حسین مهدیخانلو



معروف به دکترمحیی، روانشناس و رواندرمانگر، مشاور فردی و خانوادگی، روانشناس و مشاورخانواده، مشاور برخی از مدیران و مسئولین، مشاور و تسهیلگر روابط فردی واجتماعی، مدرس اصول وفنون مذاکره، مدرس ومشاور ارتباطات حضوری و غیرحضوری مدیران روابط عمومی، مدرس اصول و روشهای زندگی شاد وخانواده موفق باآموزه های دینی وتعالیم الهی، مبدع و مدرس دوره شگفت انگیز اکسیرموفقیت در زندگی شاد و کسب وکار موفق، دوره چله ی گشایش وموفقیت در زندگی، دوره چله ی شفا بيماري ها بدون دارودوا، دکترای روانشناسی بالینی، مشاورمدیران ارشدصنایع وسازمانهای خصوصی و دولتی، مشاورمدیران شهرکهای صنعتی وصنایع، عضو انجمن نانو، عضو انجمن مخترعین، عضو انجمن نخبگان کشور، نویسنده کتاب سرنوشت را میتوان از سرنوشت، دارای پروانه کوچینگ D.A.S از انگلستان، دارای مدرک(D.B.A) از وزارت علوم، عضونظام مشاور مدیران ومسؤلین کشوری ولشکری ازسال 76 تاکنون، جوانترین مدیر برگزیده ی شهری در ۲۰ سالگی، مشاور کسب وکارهای نوین باتوجه به فرآیند تحلیل افکار واندیشه و شرایط روز جامعه 

  • {{ error }}
  • {{ suc }}
  • اگر دیدگاهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.
    مقالات مرتبط
    دکتر حسین مهدیخانلو
    معروف به دکترمحیی، روانشناس و رواندرمانگر، مشاور فردی و خانوادگی، روانشناس و مشاورخانواده، مشاور برخی از مدیران و مسئولین، مشاور و تسهیلگر روابط فردی واجتماعی، مدرس اصول وفنون مذاکره، مدرس ومشاور ارتباطات حضوری و غیرحضوری مدیران روابط عمومی، مدرس اصول و روشهای زندگی شاد وخانواده موفق باآموزه های دینی وتعالیم الهی، مبدع و مدرس دوره شگفت انگیز اکسیرموفقیت در زندگی شاد و کسب وکار موفق، دوره چله ی گشایش وموفقیت در زندگی، دوره چله ی شفا بيماري ها بدون دارودوا، دکترای روانشناسی بالینی، مشاورمدیران ارشدصنایع وسازمانهای خصوصی و دولتی، مشاورمدیران شهرکهای صنعتی وصنایع، عضو انجمن نانو، عضو انجمن مخترعین، عضو انجمن نخبگان کشور، نویسنده کتاب سرنوشت را میتوان از سرنوشت، دارای پروانه کوچینگ D.A.S از انگلستان، دارای مدرک(D.B.A) از وزارت علوم، عضونظام مشاور مدیران ومسؤلین کشوری ولشکری ازسال 76 تاکنون، جوانترین مدیر برگزیده ی شهری در ۲۰ سالگی، مشاور کسب وکارهای نوین باتوجه به فرآیند تحلیل افکار واندیشه و شرایط روز جامعه
    دسترسی سریع
    تماس با ما
    آدرس اول: تهران - پاسداران - خ شهاب - خیابان مهتاب - کلینیک دکترمحیی
    تلفن:  12-12-533-0935  
    آدرس دوم: تهران - شهریار - فاز 3 اندیشه - خیابان آزادی - امام علی علیه السلام - کلینیک دکترمحیی
    تلفن ثابت: 90-70-7-655-021   30-70-7-655-021
    کلیه حقوق متعلق به دکتر حسین مهدیخانلو می باشد.
    Design By M.Farahmand